2013년 8월 13일 화요일

Day 5:Fly to Edinburgh/5日目:空路エジンバラへ

I was checked out a hotel at 7:30am. I was waiting a bus at about 30 minutes. But it didn't come yet. After all, I call a taxi to the hotel staff. I'm so hurry to go to the airport because my flight to Edinburgh at 9:45am from terminal 5. Finally, the taxi came to the hotel at 8:15am. I arrived at the airport at 8:30am.
朝7時30分にホテルをチェックアウトしバスが来るのを30分ほど待っていました。しかしまったく来ないうえに搭乗予定のエジンバラ行きの便がターミナル5から9時45分発なので急いでいてホテルスタッフにタクシーを呼んでもらいました。 ようやく8時15分にタクシーが来て8時30分に空港に着きました。

After finishing the boarding procedure, I was waiting at the gate to start boarding BA1438 to Edinburgh.
搭乗手続きを終えてBA1438便エジンバラ行きの搭乗開始までゲートで待っていました。
Flight info/フライト情報
  • Flight/便名: BA1438
  • Origin/出発地: London Heathrow/ロンドン・ヒースロー
  • Destination/目的地: Edinburgh/エジンバラ
  • Flight hours/飛行時間: 1 hour and 20 minutes/1時間20分
  • Aircraft/機種: Airbus 321-200/エアバス321-200機
  • Operator/運航会社: British Airways/ブリティッシュ・エアウェイズ(英国航空)
A seating arrangement was 3-3, but I've specified the middle seat to become two rows when booking on the Internet. The plane has departed on time. I got a snack and juice during the flight. However, there's no meal because the flight time is short.
座席配列は3-3でしたがネットで予約した際に横2列となる中央席を指定していました。飛行機は定刻どおり出発しました。機内でお菓子とジュースをもらいましたが飛行時間が短いので機内食はありません。

The plane arrived at Edinburgh 5 minutes earlier than schedule.
飛行機は予定より5分早くエジンバラに到着。
After arrival, I took the Air link bus service (£4,00) to head off the city. It takes between 40-50 minutes.
到着後エアーリンクバス(4ポンド)に乗って市内 へ。所要時間は40-50分。
I got off the bus at Waverley Station, the last stop. This station is located in the heart of city, it is very convenient for city sightseeing and take a train to other cities in Scotland.
終点のウェイバリー駅でバスを降りました。この駅は市内中心部に位置し市内観光や列車でスコットランド各地に行く際にとても便利です。

I had a lunch at Jimmy Chung's Chinese buffet restaurant located in front of the bus stop. After lunch, I went to Royal British Hotel to keep my luggage at the front desk. After that, I went to Edinburgh Castle.
バス停の真横にある中華バイキング料理店Jimmy Chung'sで昼食を済ませました。昼食後ロイヤル・ブリティッシュホテルのフロントに荷物を置いてからエジンバラ城に向かいました。

To be continued..
続く..

댓글 없음:

댓글 쓰기