2015년 6월 20일 토요일

Boarding on the plane: An EVA Air flight BR160 on 24 April 2015, part 1/2015年4月24日エバー航空BR160便搭乗記(その1)

A flight report on BR160 from Taipei to Seoul Incheon.
台北ーソウル仁川間BR160便搭乗記です。

I arrived at the airport at 1:00 pm. It's 2 hours before departure, so I've enough time to check in. The check-in counter of EVA Air is located at terminal 2, the opposite side of Cathay Pacific that I've taken on the outward. This flight will be taking only few individual passengers, so it was done quickly. The group counter, however, was crowded with many Taiwanese tourists going to Korea on a holiday. There is a self check-in counter for Kitty Jet operating flights. But I couldn't do that because it cannot use for free ticket.
空港に着いたのが出発2時間前の午後1時。エバー航空のチェックインカウンターは往路に利用したキャセイパシフィック航空とは反対側であるターミナル2。ガラガラだったのですぐに終了。逆に団体カウンターには韓国に向かう台湾人たちで込み合っていました。ちなみにキティジェット専用のセルフチェックインカウンターもあるのですが今回は無料航空券だったので使えませんでした。


There have been made a long queue at the immigration, I have to wait for a time. After that I ate a hamburger meal at Mos burger, then went to the boarding gate. This time, they made the gate changes to C10 which is the end of gate, not the usual C3 gate used for Kitty Jets only. But I have a plenty of time, so I've decided to go to the Kitty shop right next to the gate.
出国審査はすごい列がでてきていてかなり待たされました。その後フードコートにてモスバーガーを食べてから搭乗ゲートへ。ちなみにゲートはキティジェット専用のC3ではなく一番端っこのC10でしたがまだまだ時間があったので専用ゲート隣のキティショップをのぞいてみました。
When going back to the boarding gate, they had been made an announcement for boarding.
搭乗ゲートへ戻るとすでに搭乗アナウンスがされていました。
I take the plane to Seoul on the way.
この飛行機に乗って一路ソウルに向かいます。
To be continued..
続く..
 

댓글 없음:

댓글 쓰기