2013년 9월 1일 일요일

To return home, Part 1/帰国の途に(その1)

Say goodbye to him, I arrived at Terminal 3 where is the check-in counter of Cathay Pacific is located. There is a counter of Emirates (EK) next to Cathay Pacific which is shown the history of company, business developments such as introducing the latest A380 passenger aircraft, sports sponsorship e.g. FIFA World cup, on TV. I know EK is the world's largest operator of A380s; the airline is operated five daily services to Heathrow and all flights are by A380s! I want to take a business class some day.
彼に別れを告げてキャセイパシフィック航空のカウンターがあるターミナル3へ到着。キャセイの隣にはエミレーツ航空(EK)のカウンターがあって同社の経歴、最新鋭のA380型旅客機導入やFIFAワールドカップなどのスポーツ協賛などがテレビで上映されていました。ちなみにEKのヒースロー便は毎日5便運航していて全便A380機となっています。
The real Emirates A380 plane model on display at Tunnel Road East./トンネル・ロード・イーストに展示されているエミレーツ航空のA380機実物模型。
I have been encountering a serious problem at check-in. My checked baggage is until Seoul, didn't become through to the connecting Asiana Airlines flight to Fukuoka. The ground staff only said "It cannot be through to Fukuoka. You must pick up your luggage at Incheon after the immigration, then go to Asiana counter to check in again". I was so frustrated. Although I called to the Japanese branch of Cathay Pacific, check this matter and put transit info properly in advance. Two days after back to Japan, I was asked to the Japanese branch about the post-tracking through baggage rejected. Ms.Takanaka, in charge, made a phone call to London to explain the situation at that time. She's so kind. During this time, she told me to report the progress twice by phone. On August 5, the final answer is back. The cause seems to have been lack of awareness and mistake on the ground staff of London. The apology messages have arrived from London Heathrow Airport manager, "We're very sorry about this".  
チェックインの際受託手荷物を乗り継ぎのアシアナ航空福岡行きにスルーとならずにソウル止めとされる破目に。担当の地上職員は"福岡までスルーできないので仁川到着後一旦入国して荷物を受け取り後アシアナのカウンターに行って再度チェックインしてくれ"の一点張り。事前に電話でキャセイの日本支社にこの件を確認し乗り継ぎ情報まで入れてもらっていたので本当にがっかりでした。日本に戻ってきて2日後に日本支社に手荷物スルー拒否の事後追跡を依頼。担当の高中さんはロンドンまで電話をかけて当時の状況を説明してくれてとても親切な方でした。この間も2回電話で経過について報告してくれました。8月5日に最終的な答えが返ってきて原因はロンドンの地上職員の認識不足と手違いだったようでロンドン・ヒースロー空港マネージャーから”すみません”とお詫びのメッセージが届いていました。

After finishing the boarding procedure, I was waiting at gate 18 to start boarding CX254 to Hong Kong.
搭乗手続きを終えてCX254便香港行きの搭乗開始までゲート18で待っていました。

To be continued..
続く..

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