2013년 9월 7일 토요일

To return home, the end/帰国の途に(終)

Flight report on OZ132 to Fukuoka. This is the last flight on this travel.
福岡行きOZ132便搭乗記です。当便は今回の旅行で最後のフライトです。

Flight info/フライト情報
  • Origin/出発地: Seoul Incheon/ソウル仁川
  • Destination/目的地: Fukuoka/福岡
  • Flight time/飛行時間: 1 hours and 20 minutes/1時間20分
  • Aircraft/機種: Airbus 330-300/エアバス330-300
  • Registration number/機体番号: HL7794
The flight was scheduled to be operated by normal schedule at the time of booking. However, I got a notice about rescheduling from Kris Flyer Call Center by email on 5 July. Schedule after the change is departing from Seoul Incheon at 10:15 am, and arriving at Fukuoka 11:35 am.
予約時この便は通常のスケジュールで運航する予定でしたが7月5日にクリスフライヤーコールセンターのほうからスケジュール変更の通知がメールで届いていました。変更後のスケジュールはソウル仁川発10:15 - 福岡着11:35です。

The OZ132 flight is boarding from Gate 31 at the main terminal. The boarding time on this flight was began at 9:40 am.
OZ132便はメインターミナルの31番ゲートから搭乗。当便の搭乗時刻開始は午前9時40分。

I flew this plane to returning home.
この飛行機に乗っていよいよ帰国の途に。
I was very impressed that all crews are bowed deeply to their passengers when boarding. It's absolutely different from Cathay Pacific that I've got so far! The plane left on time. There are about 60 to 70% of passengers. Because the turbulence was followed after takeoff, seat belt sign won't disappear easily. Finally, it went out after about 20 minutes.
搭乗したときとても感動したのはすべての乗務員が乗客に対して深く頭を下げてあいさつすることです。これまで乗ってきたキャセイとはまったく違います。飛行機は定刻通りに出発しました。機内は60-70%の乗客でした。離陸後乱気流が続いていたせいかシートベルト着用サインがなかなか消えずようやく20分ほどして消えました。

Meal. As well as an outward journey, sandwich and mineral water are only served.
機内食。往路と同じくサンドイッチとミネラルウォーターのみ出されました。
Sandwich itself isn't much different outward, but it is served with pickles, a small tomato and simmered pumpkin as a side dish.
サンドイッチ自体往路とほとんど変わりないんですがサイドディッシュとしてかぼちゃの煮物、小さなトマトとピクルスを添えています。

The plane has been flying smoothly. However, despite of the heavy landing planes at Fukuoka, the landing permit was not given, detouring about 10 minutes over to land.
飛行機は順調に飛行してきたものの福岡空港での着陸機混雑のため着陸許可が降りずに上空を10分ほど迂回してようやく着陸しました。
I saw EVA Air (BR) A330-300 B-16332 Kitty Jet Apple livery by chance which is stopping at the next gate. This is BR2106 from Taipei.  
偶然にも隣のゲートに止まっているエバー航空(BR)のA330-300キティジェットアップル塗装機(B-16332)を見ました。当便は台北発BR2106便です。
After arrival, I reported the matter of through baggage reject from Cathay Pacific to the nearest Asiana Airlines ground staff. Then, she called me the Cathay Pacific staff to explain the situation. The customs officer took me another room to investigate because there was a leak to fill out in the declaration form at the customs declarationIt finished just answered a few questions because there was no particular problem.
到着後近くにいたアシアナ航空の係員にキャセイからの手荷物スルー拒否の件を報告。するとキャセイの係員を呼び出してくれていきさつを説明。税関申告の際申告書に記入漏れがあったせいか別室まで連れて行かれて調べられましたが別に問題がなかったのでいくつか質問に答えただけで終了しました。

It all been done for my 16 days travel.
The end.
これにて16日間にわたる長い旅行が無事終了しました。
終。

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