2018년 1월 29일 월요일

Boarding on the plane:A Cathay Pacific flight CX713 on 20 October 2017, part 1/2017年10月20日キャセイパシフィック航空CX713便搭乗記(その1)

A flight report on CX713 from Bangkok to Singapore.
バンコクーシンガポール間のCX713便搭乗記です。

The taxi driver will pick me up at 8, but he came here a little late.
8時にタクシーの運転手さんが迎えに来る予定でしたが、予定より少し遅れて来ました。

I arrived at Suvarnabhumi Airport at 9:15 am, 2 hours and half before departure. I didn't have done check-in on the Internet beforehand so I did it at the Cathay Pacific counter. However, I used business class this time, I was able to check in at a business class counter. Of course I got a lounge invitation and a voucher for priority lane. If you have such a pass, your immigration procedures can be done easily.
スワンナプーム空港には出発2時間半前の午前9時15分に到着。事前にネットでチェックインを済ませていなかったので通常のカウンターにてしました。ただ今回はビジネスクラス利用だったので専用カウンターにてチェックインできました。もちろんラウンジと優先レーンの利用券ももらえました。優先レーンだと入出国審査のときに混雑することなくスムーズに通れるのでとても便利です。

Ending immigration procedures at the priority lane, I went to the Cathay Pacific lounge.
優先レーンでの出国審査を終え早速キャセイラウンジへ。
Let's go inside.
早速中へ入ってみましょうか。
This is an exclusive lounge of Cathay Pacific, it's very quite and calm atmosphere. Besides, the staff was kind enough to me, so someday I'd like to go into their home, Hong Kong.
ここはキャセイの専用ラウンジなのでとても静かで落ち着いた雰囲気があります。それにスタッフも親切だったのでいつかはホームグラウンドである香港のほうも入ってみたいと思います。
A variety of food and beverage is available on this lounge; such as fried rice, dim sum, salad etc for meal, and cake and cookies for dessert. There also have the Noodle Bar which is famous in Hong Kong. But I didn't eat too much before boarding.
食べ物は焼き飯、点心、サラダなどの食事類からクッキーなどのデザート類まで豊富に取り揃えていました。本場香港で有名なザ・ヌードルバーもありました。ただ初ビジネスクラス搭乗ということもあって機内食を楽しみたいので簡単に済ませました。
The time is already eleven o'clock. My flight will be left soon, I was going to the gate in a hurry.
時刻はすでに11時。搭乗時刻が迫ってきたのでゲートへ。

I take the plane to Singapore.
この飛行機に乗ってシンガポールへ向かいます。
To be continued..
続く..

댓글 없음:

댓글 쓰기