2014년 2월 7일 금요일

Boarding on the plane:Singapore Airlines flight SQ878 on 11 January 2014/2014年1月11日シンガポール航空SQ878便搭乗記

Flight report on SQ878 from Singapore to Taipei. This is a return flight from Singapore.
シンガポールから台北までのSQ878便搭乗記です。当便はシンガポールからの復路便です。

I arrived at Changi Airport at 10:30 am. At the time of check-in, a friendly ground staff asked me about a check through baggage to Fukuoka. But I want to pick up my luggage at Taipei because I have a one night stopover.
朝10時30分ごろチャンギ空港に到着。チェックインの際親切な地上職員が福岡までチェック荷物スルーするかどうか聞いてきましたがフライトの都合上台北で1泊ストップオーバーしなければならなかったので台北止めでお願いしました。

Flight info/フライト情報
  • Flight number/フライト番号:SQ878
  • Origin/出発地:Singapore Changi/シンガポール・チャンギ
  • Destination/目的地:Taipei Taoyuan/台北桃園
  • Flight time/飛行時間:4 hours and 35 minutes/4時間35分
  • Aircraft/機種:Airbus 330-300/エアバス330-300
  • Registration number/機体番号:9V-STZ
I saw SQ's A380s stopping at gate B2. Look at the tail carefully. It was peeling off in some parts.
B2ゲートに停まっているSQのA380機を見かけました。よく見ると尾翼の一部分が剥がれていました。
I also saw Scoot, a Singaporean based budget airline. The airline is mainly operated on long-haul flights to Tokyo, Sydney etc.
スクートも見ました。シンガポール拠点のLCCである同社は東京、シドニーなど長距離路線をメインに運航しています。
I was waiting at gate B5 of terminal 3 to start boarding.
搭乗開始までターミナル3のB5ゲートで待っていました。
At 11:49 am, the plane starts a pushback. 15 minutes later, it was takeoff on Rwy 02C. Unlike the outward, there are only about half passengers.
午前11時49分に飛行機はプッシュバックを開始し15分後に滑走路02Cから離陸。往路と違って半分ほどの乗客でした。
Meal. As well as an outward journey, I chose a Chinese food. The main dish is chicken with rice. The taste is delicious.
機内食。 往路と同じく中華を選択。メインはチキンのご飯和えでしたがおいしかったです。
They offer an ice cream for dessert. But it seen to be a local manufacture, not Haagen-Dazs as an outward
デザートにアイスクリームが出されましたが往路と違いハーゲンダッツではなく地元のメーカーだったようです。
I made a playlist of my favorite classical music Rigoletto La Donna è Mobile in flight.
飛行中お気に入りのクラシック曲リゴレット「女心の歌」を再生リストに入れて聞きました。
The plane arrived at Taipei 4:21 pm local time.
飛行機は現地時刻の午後4時21分台北に到着。

After arriving, I call a taxi to City Suites Gateway Hotel near the airport.
到着後タクシーを呼んでもらって空港近くのシティスーツゲートウェイホテル(City Suites Gateway Hotel;城市商旅航空館)へ向かいました。


댓글 없음:

댓글 쓰기