2014년 2월 12일 수요일

Boarding on the plane:EVA Air flight BR2106 on 12 January 2014, Part 2/2014年1月12日エバー航空BR2106便搭乗記(その2)

Flight report on BR2106 from Taipei to Fukuoka.
台北から福岡までのBR2106便搭乗記です。
Flight info/フライト情報
  • Flight number/便名:BR2106
  • Origin/出発地:Taipei Taoyuan/台北桃園
  • Destination/目的地:Fukuoka/福岡
  • Flight time/飛行時間:2 hours and 5 minutes/2時間5分
  • Aircraft/機種:Airbus 330-300/エアバス330-300
  • Registration number/機体番号:B-16332
As always, Hello Kitty welcomes you aboard!
いつものように乗ったときからハローキティがお出迎え。


The plane left at 8:06 am local time. There are only about half passengers. But unlike the outward journey, I could sit in the pre-booked seat without any changes.
飛行機は現地時刻の午前8時06分に出発しました。乗客は半分程度でした。しかし往路と違い急な座席変更がなく事前指定していた席に座れました。

Breakfast. They served stir-fried udon noodles assorted with pork and vegetables, a roll bread, seasoned roe and yogurt. But I really don't like stir-fried noodles and seasoned roe. I ate a little bite and left them.
朝食。焼きうどんの豚肉と野菜添え、パン、からすみとヨーグルトが出されましたが焼きうどんとからすみはおいしくなかったので一口食べて残しました。
Captain announcement on this flight is done before landing. There was one Japanese captain, he made an announcement on weather in Fukuoka and flight route in Japanese after the chief pilot is announced in English.
着陸前の機長アナウンスで一名が日本人だったのでチーフパイロットが福岡の天候や飛行ルートを英語でアナウンス後その方が日本語でアナウンスしていました。

The plane arrived at Fukuoka as scheduled.
飛行機は定刻どおり福岡に到着。
Last time, customs officer took me another room to ask some questions. But this time, I just answered simple questions and ended immediately.
前回の税関申告では別室まで連れて行かれていろいろと聞かれましたが今回は簡単な質問に答えただけですぐに終了しました。

It all been done for my 6 days travel.
The end.
これにて6日間にわたる台湾+シンガポール旅行が無事終了しました。
終。

댓글 없음:

댓글 쓰기